ПРОЕКТ Правила благоустрою населених пунктів на території Милівської сільської територіальної громади

Дата публікації: Четвер, 22 Кві 2021, 07:14

ПРАВИЛА БЛАГОУСТРОЮ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ
НА ТЕРИТОРІЇ МИЛІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ ОБ’ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

РОЗДІЛ І. Загальні положення
1.1. Правила благоустрою населених пунктів на території Милівської сільської об’єднаної територіальної громади (далі – Правила) встановлюють єдині та обов’язкові для виконання норми і вимоги у сфері благоустрою, визначають порядок прибирання та утримання території, в тому числі і прилеглих до меж будівель,споруд та огорож, а також внутрішніх виробничих територій, для всіх юридичних і фізичних осіб, користувачів або власників земельних ділянок, забудовників, власників та орендарів приміщень, споруд, будівель, розташованих на території населених пунктів Милівської сільської територіальної громади, незалежно від форм власності, відомчої приналежності та громадянства.
1.2. Правила розроблені на підставі діючого законодавства України, вимог Конституції України, Законів України «Про благоустрій населених пунктів», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про відходи», «Про житлово-комунальні послуги», Кодекс України про адміністративні правопорушення, Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 17.03.2011 №145 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць», Наказ Міністерства будівництва, архітектури і житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 №105 «Про затвердження Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України».
1.3. Правила містять загальнообов’язкові для виконання на території населених пунктів Милівської сільської об’єднаної територіальної громади норми, за порушення яких передбачена відповідальність згідно норм чинного законодавства України.
1.4. Ці Правила регулюють правовідносини учасників щодо благоустрою території населених пунктів Милівської сільської об’єднаної територіальної громади, забезпечення в них належного санітарного стану, додержання тиші в громадських місцях і визначають комплекс заходів, необхідних для підтримки належної чистоти і порядку, які спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини.
1.5. Учасниками правовідносин відповідно до Правил є відповідні посадові особи, громадяни, а також посадові особи, які уповноважені здійснювати контроль за дотриманням цих Правил.
1.6.Основні терміни.
У дійсних Правилах наведені терміни і поняття, що вживаються у такому значенні:
Благоустрій територій – комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населених пунктів з метою їх раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля;
об’єкт благоустрою – територія загального користування: парки, лісопарки, парки культури та відпочинку, сквери, квітники, газони, спортивні, дитячі майданчики, пам’ятки культурної та історичної спадщини, майдани, площі, вулиці, дороги, провулки, тротуари, шляхопроводи, мости, система вуличного освітлення, кладовища, прибудинкові території, території будівель та споруд інженерного захисту, територія підприємств, установ ,організацій та закріплені за ними території на умовах договору;
територія – сукупність земельних ділянок, що використовуються для розміщення об’єктів загального користування: парків, скверів, вулиць, провулків, проїздів, шляхів, площ, прибудинкових територій, пляжів, кладовищ, рекреаційних, оздоровчих, навчальних, спортивних, історико-культурних об’єктів, об’єктів промисловості, торгівлі, побутового обслуговування, комунально-складських та інших об’єктів у межах населених пунктів;
утримання в належному стані території – використання її за призначенням відповідно до генерального плану населених пунктів, іншої містобудівної документації, правил благоустрою територій населених пунктів, а також санітарне очищення територій, їх озеленення, збереження та відновлення об’єктів благоустрою;
вулично-дорожня мережа – призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг загального користування, внутрішньоквартальних та інших проїздів, тротуари, пішохідні і велосипедні доріжки, амайдани, площі, вуличні автомобільні стоянки з технічними засобами організації дорожнього руху;
заходи з благоустрою сіл громади – роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об’єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання;
власники земельних ділянок – це юридичні та фізичні особи, які мають документ про право власності на земельну ділянку;
тверді побутові відходи (ТПВ) – побутові відходи споживання, що утворюються та накопичуються мешканцями у житлових будинках, ресторанах, столових та інших установах громадського харчування, навчальних закладах, лікувальних, торгівельних закладах, адміністративних будинках, закладах культури, тимчасових об’єктах обслуговування населення, на цвинтарях;
будівельні відходи – відходи, що утворюються при веденні капітального будівництва, капітального ремонту і реконструкції будинків і приміщень, переобладнанні житлових приміщень у нежилі, ремонті доріг та тротуарів;
несанкціоноване (стихійне) звалище сміття – самовільне (несанкціоноване) скидання (розміщення або складування) ТВП, ВС, відходіввиробництва і будівництва, іншого сміття, утвореного в процесі діяльності юридичних або фізичних осіб;
вулиця (дорога) – частина території, призначена для руху транспортних засобів і пішоходів, з усіма розташованими на ній спорудами (мостами, шляхопроводами, пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху і обмежена по ширині зовнішнім краєм тротуарів або краєм смуги відводу;
зелені насадження – дерева, чагарникова, квіткова та трав’яниста рослинність природного походження на визначеній території;
знищення зелених насаджень – ушкодження зелених насаджень до ступеню припинення росту;
малі архітектурні форми (МАФ) й елементи зовнішнього благоустрою –урни, лавки, паркани, газонні огородження, огорожі, пости регулювання дорожнього руху, малі спортивні споруди, елементи благоустрою, щити для газет, оголошень, вивісок й інші елементи;
прилегла територія – територія, що безпосередньо примикає до меж будинку, у тому числі індивідуальної забудови, спорудження промислових об’єктів, огородження будівельного майданчика, автогаража, АЗС, об’єктів периметру до проїзної частини (якщо дорога відсутня -5 м від огорожі по периметру, включаючи тротуари, зелену зону;
закріплена територія – територія загального користування, що закріплена на умовах договору або затверджена рішенням виконавчого комітету сільської ради за підприємствами, установами, організаціями, закладами торгівлі та побутового обслуговування для прибирання та утримання в належному санітарному стані;
тимчасові об’єкти обслуговування населення – кіоски, павільйони, відкриті літні майданчики, намети, ларьки, столики, лотки, торгівельні автомати, стоянки автотранспорту й інші споруди не вищі двох поверхів, розміщені на термін до 5 років;
утримання доріг – комплекс робіт з підтримки транспортно-експлуатаційного стану доріг, дорожніх споруд, смуг відводу, елементів облаштованості доріг, організації і безпеки руху, що відповідають вимогам законів України;
власна територія – частина території сільської ради, що має площу, межі, місце розташування, правовий статус й інші характеристики, відображені вдержавному земельному кадастрі, що знаходиться у власності; надана вкористування, або в оренду юридичним і фізичним особам – суб’єктам підприємницької діяльності;
червоні лінії – визначені в містобудівній документації відносно пунктів геодезичної мережі, межі існуючих та запропонованих вулиць, доріг, майданів, що відмежовують території іншого призначення. Лінії регулювання забудови визначені в містобудівній документації межі розташування будинків і споруд відносно червоних ліній, меж окремих земельних ділянок, природних меж та інших територій;
автостоянка – спеціально обладнане місце для стоянки автотранспорту, позначене дорожніми знаками згідно з Правилами дорожнього руху, що має тверде покриття, може мати огорожу, в тому числі тимчасову.
захищені об’єкти – житлові будинки і прибудинкові території; лікувальні; заклади освіти та культури; готелі і гуртожитки, розташовані у межах території Березівської сільської об’єднаної територіальної громади; заклади ресторанного господарства, торгівлі, побутового обслуговування, розважального бізнесу; інші будівлі і споруди, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди; парки, сквери, зони відпочинку, розташовані на території населених пунктів громади і груп житлових будинків; інші місця громадського користування – всі місця, які доступні чи відкриті для населення постійно або час від часу.
піротехнічні вироби спеціального призначення – вироби, користування якими потребує спеціальних знань та навичок, відповідної атестації виконавців (користувачів) та/або забезпечення відповідних умов технічного призначення;
піротехнічні вироби побутового споживчого призначення – вироби, які призначені для розваг (проведення феєрверків), вільно продаються населенню та поводження з якими не потребує спеціальних знань і навичок, а використання здійснюється з дотриманням вимог інструкції із застосування, яка додається до піротехнічного виробу або наноситься на його споживчому пакуванні;
уповноважений орган – виконавчий комітет Милівської сільської ради;
денний час – часовий проміжок від 08.00 год. до 23.00 год. за київським часом;
нічний час – часовий проміжок від 23.00 год. до 08.00 год. за київським
часом.

РОЗДІЛ ІІ. Порядок здійснення благоустрою та
утримання територій об’єктів благоустрою

2.1. Комплексний благоустрій територій населених пунктів Милівської сільської територіальної громади
2.1.1. Комплексним благоустроєм територій населених пунктів Милівської сільської об’єднаної територіальної громади вважається проведення на визначеній території міста (мікрорайону, кварталу, парку, скверу, вулиці, провулку тощо) робіт з улаштування (відновлення) твердого покриття доріг і тротуарів, обладнання пристроями безпеки руху, озеленення, забезпечення зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами, розміщення тимчасових споруд та малих архітектурних форм, здійснення інших заходів, спрямованих на поліпшення технічного і санітарного стану території, покращення комфортності мешкання жителів та гостей населених пунктів Милівської сільської територіальної громади.
2.1.2. Проектування, будівництво та реконструкція об’єктів комплексного благоустрою здійснюється на основі генеральних планів населених пунктів Милівської сільської об’єднаної територіальної громади, детальних планів територій з дотриманням планів червоних ліній, експлуатаційних, екологічних та санітарних норм і правил, умов безпеки рухутранспорту та пішоходів, етапності будівництва, реконструкції та капітального ремонту.
2.1.3. Роботи з комплексного благоустрою територіальної громади, що проводяться в охоронній зоні інженерних комунікацій, виконуються з дотриманням умов та нормативів щодо їх безпечної експлуатації.
2.1.4. Прийняття в експлуатацію об’єктів нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту будівель чи споруд без проведення комплексного благоустрою відповідної території – ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.

2.2 . До об’єктів благоустрою належать
2.2.1. Території загального користування:
а) парки, сквери, спортивні та дитячі майданчики,лісосмуги, пам’ятки садово-паркового мистецтва, меморіальні комплекси, рекреаційні зони, сади та інші;
б) пам’ятки культурної та історичної спадщини;
в) площі, вулиці, дороги, провулки, проїзди, бульвари та пішохідні доріжки;
г) пляжі, зони відпочинку;
д) кладовища;
є) інші території загального користування.
2.2.2. Прибудинкові території.
2.2.3. Території будівель та споруд інженерного захисту територій.
2.2.4. Охоронні зони інженерних мереж, технічні засоби телекомунікацій електрозв’язку та енергозабезпечення.
2.2.5. Території підприємств, установ, організацій, об’єкти торгівлі та
побутового обслуговування, інші об’єкти умежах населеного пункту, за якими закріплені відповідні ділянки як об’єкти благоустрою.

2.3. Елементи благоустрою є:
2.3.1. Покриття площ, вулиць, доріг, провулків, проїздів, алей, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм і стандартів.
2.3.2. Зелені насадження вздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, в садах, інших об’єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях.
2.3.3. Будівлі та споруди для збирання, накопичення та вивезення відходів.
2.3.4. Засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами.
2.3.5. Технічні засоби регулювання дорожнього руху.
2.3.6. Будівлі і споруди системи інженерного захисту територій.
2.3.7. Комплекси та об’єкти монументального мистецтва.
2.3.8. Обладнання (елементи) дитячих, спортивних, господарчих, торговельних та інших майданчиків.
2.3.9. Малі архітектурні форми.
2.3.10.Телекомунакаційні мережі, телемережі, електрозв’язок, антени, антени мобільного зв’язку та супутникового зв’язку.
2.3.11. Інші елементи благоустрою, визначені відповідними нормативно–правовими актами.
2.4 . Утримання територій об’єктів благоустрою
Благоустрій об’єктів здійснюється з урахуванням вимог використання цієї території відповідно до затвердженої містобудівної документації, цих Правил, а також установлених державних стандартів, норм з дотриманням вимог Законів України «Про благоустрій населених пунктів», «Про основи містобудування», «Про планування і забудову територій» та Наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць» № 145 від 17.03.2011.

РОЗДІЛ ІІІ. Права та обов’язки громадян та суб’єктів
господарювання у сфері та благоустрою населених пунктів

3.1. Громадяни у сфері благоустрою мають ПРАВО:
3.1.1. Користуватись об’єктами благоустрою населених пунктів.
3.1.2. Брати участь в обговоренні правил та проектів благоустрою території населених пунктів.
3.1.3. Вносити на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій пропозиції з питань благоустрою населених пунктів.
3.1.4. Отримувати в установленому законом порядку повну та достовірну інформацію про затвердження правил благоустрою території населеного пункту та внесення до них змін, а також роз’яснення їх змісту.
3.1.5. Брати участь у здійсненні заходів з благоустрою населених пунктів, озелененні та утриманні в належному стані садиб, дворів, парків, площ, вулиць, кладовищ, братських могил, обладнанні дитячих і спортивних майданчиків, ремонті шляхів і тротуарів, інших об’єктів благоустрою.
3.1.6. Звертатися до суду з позовом про відшкодування шкоди, заподіяної майну чи здоров’ю громадян унаслідок дій чи бездіяльності балансоутримувачів об’єктів благоустрою.
3.2. Підприємства, установи та організації у сфері благоустрою мають ПРАВО:
3.2.1. Брати участь у розробленні планів соціально-економічного розвитку населених пунктів та заходів з благоустрою їх територій.
3.2.2. Брати участь в обговоренні проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів з благоустрою населених пунктів.
3.2.3. Вимагати зупинення робіт, що виконуються з порушенням правил благоустрою території населених пунктів або призводять до її нецільового використання.
3.2.4. Вимагати негайного виконання робіт з благоустрою в разі, якщо невиконання таких робіт може завдати шкоду життю або здоров’ю громадян, їх майну та майну юридичної особи.
3.2.5. Вносити на розгляд органів місцевого самоврядування пропозиції щодо поліпшення благоустрою населених пунктів.
3.3. Громадяни у сфері благоустрою населених пунктів
ЗОБОВ’ЯЗАНІ:
3.3.1. Утримувати в належному стані об’єкти благоустрою (їх
частини), що перебувають у їх власності або користуванні, а також визначену правилами благоустрою території населеного пункту прилеглу до цих об’єктів територію.
3.3.2. Дотримуватися правил благоустрою території населених пунктів.
3.3.3. Не порушувати права і законні інтереси інших суб’єктів благоустрою населених пунктів.
3.3.4. Відшкодовувати в установленому порядку збитки, завдані порушенням законодавства з питань благоустрою населених пунктів.
3.3.5. Допускати на об’єкти благоустрою, що перебувають у їх
власності або користуванні, аварійно-рятувальні та інші служби для здійснення заходів щодо запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.
3.4. Підприємства, установи та організації у сфері благоустрою ЗОБОВ’ЯЗАНІ:
3.4.1. Утримувати в належному стані об’єкти благоустрою (їх
частини), що перебувають у їх власності або користуванні, а також визначену правилами благоустрою території населеного пункту прилеглу до цих об’єктів територію.
3.4.2. Утримувати в належному стані закріплені за ними на умовах договору з балансоутримувачем об’єкти благоустрою (їх частини).
3.4.3. Усувати на закріплених за ними об’єктах благоустрою (їх
частинах) за власний рахунок та в установлені строки пошкодження
інженерних мереж або наслідки аварій, що сталися з їх вини.
3.4.4. Усувати на закріплених за ними об’єктах благоустрою (їх
частинах) наслідки надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру в установленому порядку.
3.4.5. Проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об’єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
3.4.6. У процесі утримання об’єктів благоустрою (їх частин)
дотримуватися відповідних технологій щодо їх експлуатації та
ремонту, регулярно здійснювати заходи щодо запобігання передчасному зносу об’єктів, забезпечення умов функціонування та утримання їх у чистоті й належному стані.
3.4.7. Відшкодовувати збитки та іншу шкоду, завдану ними
внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою та охорони навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, установлених законодавством України.
3.4.8. Допускати на об’єкти благоустрою, що перебувають у їх
власності або користуванні, аварійно-рятувальні та інші служби для здійснення заходів щодо запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

РОЗДІЛ ІV. Порядок утримання і прибирання вуличних, дворових
територій, парків, скверів та інших об’єктів населених пунктів
Милівської сільської територіальної громади

Прибирання і утримання сільських територій проводиться у порядку,
встановленому даними Правилами:
4.1. Механізоване та ручне прибирання проїзної частини вулиць та провулків, тротуарів, скверів і парків, зупинок громадського транспорту, набережних річок, мостів та шляхопроводів, інших об’єктів здійснюється суб’єктами господарювання, розташованими на території об’єднаної громади.
4.2. Суб’єкти господарювання – підприємства, організації, установи, заклади, об’єкти торгівлі та інші об’єкти, що розташовані на території сіл громади, в обов’язковому порядку прибирають як прилеглу, так і закріплену територію.
4.3. При наявності розриву між будівлями, земельними ділянками, якщо межа між ними не визначена виконавчим комітетом сільської ради та актом землекористування, межею є середина розриву.
4.4. Забезпечення належного санітарного стану та благоустрій територій кладовищ здійснюється суб’єктами господарювання згідно вимог діючого законодавства.
4.5. Утримання в належному стані меморіалів, пам’ятників, місць масового поховання, місць поховання видатних людей проводиться установами, закладами, підприємствами, за якими закріплені дані об’єкти.
4.6.Прибирання відведеної та прийнятої будівельниками під забудову території, а також території навколо будівельних майданчиків по периметру виконується будівельними організаціями до здачі об’єкта в експлуатацію.
4.7. Прибирання територій на ділянках навколо адмінбудівель, вуличних кіосків, магазинів, ринків, павільйонів, лотків, майстерень різного призначення, трансформаторних підстанцій, теплопунктів, газорозподільних пристроїв і пересувних об’єктів торгівлі та побуту, включаючи тротуари до дорожнього бордюрного каменю або в радіусі 5 метрів здійснюють власники цих об’єктів.
4.8. Прибирання стоянок автотранспорту та майданчиків
здійснюється їх балансоутримувачами.
4.9. Прибирання сільських територій приватної забудови здійснюється їх власниками в межах домоволодінь до середини проїзної частини вулиці.
4.10.Прибирання закріплених територій всіма суб’єктами господарювання та вивіз сміття здійснюється (згідно графіка вивезення).
При виконанні в будівлях ремонтних робіт будівельне сміття щоденно вивозиться власниками будівель (будинків, квартир, офісів, тощо) та організаціями, що проводять ремонт.

Загальний санітарний день прибирання територій населених пунктів Милівської сільської територіальної громади – ЧЕТВЕР.
4.11.Комунальні підприємства та дорожні служби встановлюють урни на тротуарах, площах, зупинках громадського транспорту, в парках, скверах та інших громадських місцях, на головних шляхах, пішохідних доріжках.
Суб’єкти господарювання інших форм власності, зобов’язані встановлювати урни біля входу і виходу з адміністративних, побутових, навчальних, торгових приміщень, біля торгових палаток, павільйонів, та інших споруд місткістю не менше ніж 10 куб.дм.
Урни повинні утримуватися в належному естетичному, технічному стані та ЩОДЕННО звільнятися від сміття згідно Наказу Міністерства охорони здоров’я України № 145 від 17.03.2011.
4.12. Прибирання вулиць і тротуарів, площ, прибудинкових територій, територій суб’єктів господарювання та інших в період снігопадів, проводиться ЩОДЕННО як комунальними підприємствами, так і всіма установами та закладами, розміщеними на території Милівської сільської територіальної громади.
У випадку сильних снігопадів до прибирання вулиць, провулків, площ та інших об’єктів, залучається автотракторна спецтехніка підприємств, установ та закладів, фермерів, що розташовані на території громади згідно відповідних договорів та закріплених схем.
4.13. Відповідальні посадові особи суб’єктів господарювання усіх форм власності, що знаходяться на території об’єднаної громади, зобов’язані здійснювати вивіз та знешкодження відходів та сміття.
Відповідальні посадові особи комунальних підприємств , керівники об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, що мають на балансі житловий фонд, зобов’язані утримувати підвали, горища та інші підсобні та допоміжні приміщення закритими або обладнати їх сітками для попередження проникнення в них сторонніх осіб, тварин і гризунів;
забезпечувати прибирання підвалів від сміття, сторонніх предметів;
виконувати своєчасну санітарну обробку їх після аварійних ситуацій на внутрішньобудинкових мережах виконавцями робіт.

РОЗДІЛ V. Очистка домоволодінь

5.1. Відходи та сміття вивозяться з усіх домоволодінь на підставі укладених договорів, а також самостійно підприємствами, які мають спеціально обладнаний транспорт та відповідні угоди.
5.2. Суб’єкти господарювання, розташовані в житлових будинках та громадяни сіл громади, які мають квартири чи будинки на правах приватної власності, щорічно за один місяць до кінця календарного року укладають договори на вивезення побутових відходів на наступний рік.
5.3. Майданчики для збору ТВП розміщуються на підставі розробленої схеми, погодженої з відповідними службами сільської ради та затвердженої виконавчим комітетом сільської ради.
5.4. Місця зупинок спецавтотранспорту, де відсутні майданчики для збору твердих побутових відходів визначаються власниками будинків, спільно з держсанепідемслужбою та спеціалізованим підприємством.
Графіки руху спецавтотранспорту по збору ТПВ розробляються спеціалізованими підприємствами і погоджуються з держсанепідемслужбою, власниками будинків, вуличними та квартальними комітетами.
5.5. Прибирання майданчиків, на яких розміщені контейнери та прилеглі до них території, місця збору побутового сміття у спецтранспорт здійснюють згідно затвердженого графіку.
5.6. Вивіз рідких нечистот із вигрібних туалетів та вигрібних колодязів домоволодінь незалежно від форм власності та відомчої належності здійснюється спеціалізованим транспортом.
5.7. Домовласники забезпечують вільний під’їзд до вигрібних туалетів і колодязів та освітлення даних територій в темний час доби.
5.8. Вибирання твердих осадків із каналізаційних колодязів, вигрібних туалетів та ям проводиться безпосередньо на спеціальний транспортний засіб для негайного їх вивозу на спеціально відведені місця.
5.9. Дворові та громадські туалети повинні утримуватися їх власниками в постійній чистоті і справності, своєчасно ДЕЗІНФІКУВАТИСЯ.

РОЗДІЛ VІ. Утримання об’єктів з відособленою територією

6.1. На об’єктах з відособленою територією (пляжі, ринки, парки,лікувально-профілактичні заклади, кладовища тощо) збирати та зберігати відходи, мити автотранспорт, зберігати тару і дрова та інше в непередбачених для цього місцях ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ.
6.2.Утримання та прибирання території місць, відведених для купання, здійснюється суб’єктами господарювання, орендарями та відповідальними за ці території щоденно.
6.3. Урни необхідно розташовувати на відстані 3-5 м від смуги зелених насаджень і не менше ніж 10м від урізу води. Урни мають бути розставлені з розрахунку не менше однієї урни на 625 кв.м території пляжу. Відстань між установленими урнами не повинна перевищувати 25 м.
6.4.На територіях пляжів та місць для купання необхідно влаштовувати громадські вбиральні(туалети). Відстань від громадських вбиралень до місця купання має бути не менше ніж 50 м і не більше ніж 200 м.
6.5. Територія пляжу чи місця для купання повинна бути облаштована щитами з інформацією про підпорядкування об’єкту та правилами поводження на воді.

РОЗДІЛ VІI. Порядок проведення земляних робіт

7.1. Для здійснення земляних робіт, які проводяться на територіях сіл (вулицях, провулках, проїздах, зелених зонах, площах, тротуарах та інших об’єктах благоустрою) – суб’єкти господарювання, які безпосередньо проводять роботи, повинні мати лист погодження на право виконання земляних робіт.
7.2. Розміщення і прокладка підземних споруд та інженерних мереж на об’єктах благоустрою виконується у відповідності до проектів, погоджених з відповідними службами.
7.3. При проведенні робіт, пов’язаних з розкопуванням ґрунту, суб’єкти господарювання та громадяни забезпечують за власний рахунок відновлення поверхні пошкодженої ділянки та існуючого покриття в терміни встановлені листом погодження.
7.4. У всіх випадках під час виконання земляних робіт повинні бути забезпечені безпечні умови для руху транспорту та пішоходів:
виставлятися попереджувальні знаки;
встановлюватися огорожа стандартного зразка.
7.5 Відповідальність за організацію безпеки руху транспорту та пішоходів у місцях виконання робіт до повного відновлення дорожнього покриття і здачі об’єкта залишається за виконавцем робіт.
7.6. Відновлення асфальтового покриття місць розкопок та зелених зон здійснювати тільки спеціалізованими організаціями, які забезпечують необхідну якість відновлювальних робіт за рахунок балансоутримувачів об’єктів.
7.7. При виконанні робіт ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
засипати землею та будівельними матеріалами дерева, кущі, газони, лотки колодязів, водоприймальні решітки, проїжджу частину вулиць та тротуарів;
псувати існуючі споруди, зелені насадження, елементи благоустрою, засоби регулювання дорожнього руху;
відкачувати воду та нечистоти із колодязів, траншей і котлованів та резервуарів прямо на тротуари та проїжджу частину вулиці;
залишати на проїжджій частині вулиць, тротуарах, газонах землю та будівельне сміття після закінчення робіт;
займати зайві площі для проведення робіт більше відведеної;
захаращувати проходи і проїзди у двори, порушувати нормальний проїзд автотранспорту і рух пішоходів.
Порушення об’єктів благоустрою, пов’язане з виконанням суб’єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється на підставі дозволу на порушення об’єктів благоустрою виконавчого комітету сільської ради (далі –
дозвіл).
Дозвіл на порушення об’єктів благоустрою не вимагається, якщо
земляні та ремонтні роботи здійснюються:
особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту;
у складі підготовчих або будівельних робіт, право на виконання яких оформлене у встановленому законодавством порядку.
Роботи з усунення наслідків аварій на об’єктах благоустрою розпочинаються негайно з обов’язковим подальшим оформленням дозволу в порядку, визначеному законодавством.
Перелік земляних та ремонтних робіт, для виконання яких необхідно отримати дозвіл, встановлюється у Типовому порядку щодо видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів (далі – Типовий порядок), який затверджується Кабінетом Міністрів України.
Видача дозволу, його переоформлення або видача дубліката дозволу здійснюється безоплатно.
Дозвіл видається протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Строк дії дозволу визначається умовами робіт і не може перевищувати один рік.
Відмова у видачі дозволу видається заявнику в письмовій
формі з відповідним обґрунтуванням у строк, передбачений для видачі дозволу.
Підставою для відмови у видачі дозволу є:
подання суб’єктом господарювання неповного пакета документів,
необхідних для одержання дозволу згідно із встановленим переліком;
невідповідність поданих документів вимогам законодавства;
виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.
Відмову у видачі дозволу може бути оскаржено в установленому порядку.
У разі, якщо в установлений частиною п’ятою цієї статті
строк не видано дозвіл або відмову в його видачі, право виконання
на об’єкті благоустрою земляних та ремонтних робіт виникає на десятий робочий день з дня закінчення зазначеного строку, а дозвіл вважається виданим.
Дозвіл може бути анульовано виконавчим комітетом
сільської ради у разі:
подання особою, яка отримала дозвіл, заяви про його анулювання;
наявності відомостей про припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичною особою – підприємцем, що отримали дозвіл.
У разі якщо право виконання на об’єкті благоустрою земляних та ремонтних робіт передано іншій особі, дозвіл підлягає переоформленню. Переоформлення дозволу не зупиняє виконання робіт.
Підставами для видачі дублікату дозволу є втрата або пошкодження дозволу.
Особа, яка виконала на об’єктах благоустрою земляні та/або ремонтні роботи, зобов’язана власними силами привести цей об’єкт благоустрою у належний стан або може у встановлених законодавством випадках сплатити його відновну вартість.

РОЗДІЛ VІII. Утримання та охорона зелених насаджень

8.1. Утримання та охорона зелених насаджень населених пунктів громади є громадським обов’язком кожного жителя, керівника підприємства, установи, організації та закладу.
Всі громадяни при відвідуванні зон відпочинку, парків,скверів, набережних річок і озер, інших місць масового відпочинку ЗОБОВ’ЯЗАНІ:
підтримувати чистоту, порядок, бережно ставитися до зелених насаджень, запобігати пошкодженню та понівеченню дерев, кущів, квітів, газонів, сприяти органам внутрішніх справ, органам державної влади та місцевого самоврядування, власникам зелених насаджень в боротьбі з порушниками цих Правил.
Забезпечення виконання заходів по розвитку та утриманню зелених насаджень сіл територіальної громади покладається на виконавчі органи сільської ради, комунальні підприємства та інші суб’єкти господарювання.
8.2. Відповідальність за збереження зелених насаджень і належний догляд за ними ПОКЛАДАЄТЬСЯ на землевласників (землекористувачів);
щодо вуличних та квартальних насаджень – на власників (орендарів) житлових, громадських і промислових будівель та споруд, а також на власників будівель побуту, торгівлі, освіти, охорони здоров’я, культури та інших суб’єктів господарювання;
на територіях підприємств, а також на прилеглих до них ділянках і санітарно-захисних зонах цих підприємств – на керівників підприємств;
на територіях зелених насаджень, відведених під будівництво, з дня початку робіт – на керівників організацій, яким відведені земельні ділянки, або керівників будівельних організацій;
на приватних садибах і прилеглих ділянках – на їх власників або користувачів;
на пустирях, берегах водоймищ, річок та озер – на керівників прилеглих підприємств та інші організації, за якими закріплені дані території.
8.3. В обов’язки власників і користувачів зелених насаджень на території населених пунктів Милівської сільської територіальної громади ВХОДИТЬ:
збереження цілостності насаджень, садово-паркового інвентаря (обладнання) та належний догляд за ними відповідно до чинного законодавства України та цих Правил;
забезпечення своєчасного поливання зон зелених насаджень і вжиття заходів по розширення їх площ;
вжиття необхідних заходів щодо боротьби із шкідниками та хворобами зелених насаджень;
своєчасне косіння трави, збирання та вивезення сміття, гілля та опалого листя;
видалення засохлих та пошкоджених насаджень, а також висадка нових кущів, дерев та квітів;
проведення своєчасного полоття, поливу та підвищення якості декорацій квітникових насаджень;
проведення ефективних заходів по підвищенню родючості ґрунтів, запобігання забрудненню зелених насаджень відходами, сміттям, їх заболочуванню та заростанню бур’янами;
забезпечення огородження зелених насаджень при проведенні будівельних та ремонтних робіт;
забезпечення в районах зелених насаджень охоронної зони повітряних електричних ліній та підземних теплових, водопровідних і каналізаційних мереж.
Своєчасне обрізування гілок та прибирання їх в охоронній зоні струмопровідних мереж, а також тих, що закривають найменування вулиць, номерні знаки будинків та заважають руху транспорту, створюючи ризики виникнення дорожно-транспртної пригоди, забезпечують балансоутримувачі житлових будинків та власники електричних мереж.
8.4. На території зелених насаджень ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
виконувати будівельні та ремонтні роботи без спеціального дозволу;
складувати будь-які матеріали;
влаштовувати звалища сміття, снігу та льоду;
самовільно розробляти ділянки та влаштовувати городи;
посипати кухонною сіллю сніг та лід на тротуарах в зоні розташування зелених насаджень;
випасати худобу, птицю, вигулювати та дресирувати тварин у невідведених для цього місцях;
ловити птахів та тварин;
облаштовувати стоянки автомашин, мотоциклів, велосипедів та інших транспортних засобів;
будь-яке будівництво, у тому числі і павільйонів для торгівлі, розміщення малих форм архітектури без погодження повноважного органу сільської ради, якщо це передбачено законодавством;
використовувати малі архітектурні форми не за призначенням;
підвішувати на деревах гойдалки, гамаки, мотузки для сушіння білизни, прикріплювати рекламні щити, електропроводи, електрогірлянди з лампочок розжарювання та інші предмети;
добувати з дерев сік, смолу, робити надрізи, написи, забивати цвяхи, скоби, обмотувати дерева дротом, наносити інші механічні пошкодження;
випускати і вигулювати собак без намордників у не відведених для цього місцях;
ламати та псувати дерева, кущі, квітники, зривати квіти, бутони і бруньки;
при здійсненні підкопів у зоні кореневої системи дерев проводити роботи на глибині не менше 1,5-2 метри;
після закінчення торгівлі та масових гулянь залишати на території зелених насаджень сміття, контейнери із ТПВ та інші предмети і речовини.
рух будь-яких транспортних засобів, крім транспортних засобів спеціальних, аварійних, рятувальних служб та автотранспорту, що обслуговує установи, підприємства, організації незалежно від форми власності розташованих в зоні зелених насаджень.
8.5. Порядок видалення та знесення зелених насаджень.
Керівникам підприємств, установ, закладів, організацій, розташованих на території громади, усіх форм власності, фізичним особам видалення (знесення) зелених насаджень дозволяється при наявності спеціального дозволу (ордеру) на видалення (знищення) зелених насаджень.
Спеціальний дозвіл на видалення (знищення) зелених насаджень (ордер) видається в установленому законодавством порядку.
Відповідно до вимог Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» всі зелені насадження підлягають державній охороні.
За самовільне знищення і пошкодження зелених насаджень керівники підприємств, установ, закладів та організацій, а також фізичні особи, винні в спричиненні шкоди зеленим насадженням, самовільній вирубці, невжитті заходів охорони, недбалому та необережному відношенні до об’єктів озеленення, притягуються до відповідальності та відшкодовують спричинені збитки у встановленому законодавством розмірі та порядку.
За вимушене знесення та пошкодження зелених насаджень (при будівництві, прокладанні комунікацій, тощо) підприємства, установи таорганізації, а також фізичні особи ЗОБОВ’ЯЗАНІ відшкодувати їх вартість з послідуючим використанням цих сум на відновлення зелених насаджень.
За незаконну вирубку або пошкодження дерев з винних осіб стягується спричинена шкода та штраф в установленому чинним законодавством розмірі.
Розміщення об’єктів торгівлі, громадського харчування та послуг на територіях скверів, парків, тощо проводиться після розробки проекту детального планування і затвердженого його у встановленому порядку.
Особи, винні у викраденні квітів та пошкодженні дерев, кущів, садово-паркового інвентаря, обладнання для поливу, фонтанів, малих архітектурних форм притягуються до кримінальної відповідальності згідно чинного законодавства.
Вимоги цих Правил є обов’язковими для виконання всіма керівниками підприємств, установ, закладів та організацій, незалежно від форм власності, фізичними особами, а також організаціями і громадянами, які займаються проектуванням, створенням, експлуатацією, ремонтом та утриманням всіх видів зелених насаджень на території населених пунктів територіальної громади.

РОЗДІЛ IX. Утримання собак, котів і хижих тварин (звірів) на
території Милівської сільської територіальної громади

Вимоги, передбачені цим розділом є обов’язкові до виконання підприємствами, установами, закладами, організаціями незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичними особами – підприємцями, а також громадянами.
За порушення норм, передбачених розділом ІХ передбачено відповідальність згідно зі статтею 154 Кодексу України про адміністративніправопорушення.
9.1. Підприємства, установи, організації та громадяни – власники собак, котів та хижих тварин (звірів), а також особи, яким вони передані укористування зобов’язані суворо дотримуватись вимог цих Правил, зобов’язковим гарантуванням безпеки для оточуючих.
9.2. Власники та користувачі зобов’язані створити належні умови утримання тварин (в т.ч. обладнати місце утримання та забезпечити харчування), запобігти всіляким стражданням тварин та вжити необхідних заходів щодо попередження їх втечі.
9.3. Забороняється передача тварин у власність (продаж, дарування та ін.) або у користування особам віком до 16 років, без згоди їх батьків чи опікунів.
9.4. При дотриманні вимог п. 1, 2, 3 цього розділу дозволяється:
утримувати не більше трьох дорослих собак і котів у квартирі, в якій проживає одна сім’я, а також в будинках і квартирах, що належать громадянам на правах приватної власності;
у квартирі, де проживає кілька сімей, утримувати собак і котів дозволяється лише при згоді усіх мешканців квартири;
підприємствам, установам і організаціям утримувати собак, котів та хижих тварин (звірів) лише з відома районної ветеринарної установи;
виводити собак з житлових та ізольованих приміщень, територій у загальні подвір’я або на вулицю на короткому повідку, з прикріпленим до нашийника номерним знаком і в наморднику, крім собак дрібних порід.
власник тварини, або особа, що супроводжує тварину, повинні мати при собі ветеринарний паспорт даної тварини з відміткою про щеплення від сказу;
перевозити собак всіма видами громадського транспорту тільки з дотриманням правил діючих на даному виді транспорту;
вигулювати собак на спеціально відведених для цієї мети територіях та власному подвір’ї.
9.5. Власники собак, котів та хижих тварин (звірів) зобов’язані:
зареєструвати собак, котів і хижих тварин віком від 2-х місяців і більше в сільській раді за місцем постійного проживання або за місцем знаходження юридичної особи. При первинній реєстрації тварин їх власникам видаються реєстраційні посвідчення, а на собак, крім того — номерні знаки з відповідним реєстраційним номером. Власники собак, котів і хижих тварин (звірів) несуть витрати з їх реєстрації, оплаті вартості реєстраційного посвідчення та номерного знака. Номерний знак прикріплюється до нашийника (до вуха)
Новопридбані собаки, коти та хижі тварини віком від двох місяців і більше:
мають бути зареєстровані у п’ятиденний термін, про що власник також повідомляє відповідну ветеринарну районну установу;
щороку представляти собак віком від трьох місяців, а котів віком від шести місяців в установу ветеринарної медицини за місцем проживання або місцем знаходження юридичної особи для огляду, імунізації проти сказу та лікувально-профілактичних обробок;
при утриманні собак і хижих тварин на власних або закріплених за фізичними чи юридичними особами територіях, встановлювати таблички застерігаючого змісту та виключити можливість самовільного виходу або втечі тварин;
не допускати боїв між тваринами;
не допускати, щоб собаки забруднювали сходові клітки та інші місця загального користування у будинках, а також подвір’я, вулиці, площі, тротуари, стадіони, спортивні та дитячі майданчики, сквери, парки, газони, квітники тощо;
вживати заходів для запобігання порушення тваринами тиші у приміщеннях, де вони перебувають;
не допускати безконтрольного розмноження собак, котів і хижих тварин(звірів);
проводити захоронення тварин у місцях, спеціально відведених для цієї мети в установленому порядку;
про захворювання або раптову загибель тварини негайно повідомляти ветеринарну районну установу та старосту села відповідної території;
негайно повідомляти заклади охорони здоров’я про випадки покусу або травмування твариною людини, а також доставляти до ветеринарної районної установи собак, котів та диких тварин, які нанесли або отримали покуси;
передавати тварин у користування іншим особам при умові забезпечення цих осіб відповідними засобами, необхідними для утримання тварин та поводження з ними. У цьому випадку власник зобов’язаний також передати ветеринарний паспорт. Користувачі зобов’язані дотримуватись цих Правил у частині вимог щодо утримання та поводження з тваринами та несуть персональну відповідальність за порушення цих вимог.
9.6. Власникам собак, котів та хижих тварин забороняється:
утримувати тварин не імунізованими проти сказу:
утримувати тварин у місцях загального користування (коридорах, підвалах, горищах, сходових клітках, тощо);
займатися торгівлею тваринами у невстановлених для цього місцях;
приводити тварин у приміщення магазинів, об’єктів громадського харчування, установ охорони здоров’я, культури, дошкільних установ та навчальних закладів, на території дитячих майданчиків та у місця, в яких є про це відповідні застереження;
вигулювати тварин у невстановлених для цього місцях;
вигулювати собак та виводити їх за межі помешкання чи садиби без повідків, номерних знаків та намордників;
собаки, крім дрібних порід, повинні супроводжуватися особами віком понад 16 років:
вигулювати тварин, перебуваючи у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
купувати, продавати тварин, а також перевозити всіма видами транспорту в інші населені пункти без ветеринарного свідоцтва чи ветеринарної довідки
жорстоко поводитися з собаками, котами і іншими хижими тваринами, залишати їх без догляду або безцільно знищувати;
викидати трупи собак, котів і хижих тварин або самовільно закопувати їх в землю;
9.7. Собаки, коти та хижі тварини (звірі) незалежно від породи, належності і призначення, в тому числі й ті, що мають нашийники з номерними знаками і намордники, але знаходяться не на повідку у власників чи супроводжуючих осіб (уповноважених на це власниками) на вулицях, площах, парках, у громадському транспорті, загальних подвір’ях та інших громадських місцях вважаються безпритульними і підлягають відлову.
9.8. Відлов безпритульних тварин проводиться лише працівниками ветеринарної районної установи.
9.9. Участь громадських організацій (об’єднань) у забезпеченні дотримання вимог цих Правил:
громадські організації (об’єднання) з питань захисту тварин або такі, що діють у сфері утримання собак, котів та інших хижих тварин (звірів);
сприяють проведенню на території об’єднаної громади протиепізоотичних та протиепідемічних заходів;
надають свої пропозиції при розробці проектів нормативно-правових актів, пов’язаних з утриманням собак, котів та інших хижих тварин (звірів);
сприяють організації та проведенню інформаційно-просвітницьких заходів, тематичних лекцій, семінарів, конференцій, виставок з метою забезпечення виховної роботи із питань утримання тварин;
беруть участь у вирішенні питань, що потребують колегіального обговорення та професійних консультацій у сфері, пов’язаній з утриманням собак, котів та інших хижих тварин (звірів) у населених пунктах Милівської сільської територіальної громади;
мають право отримувати інформацію, необхідну для реалізації своїх статутних цілей та завдань від установ, організацій та підприємств в межах їхньої компетенції та порядку, встановленому законодавством України.
9.10. Обов’язки службових осіб, установ, підприємств, організацій,старших будинків, голів вуличних комітетів голів ОСББ:
9.10.1. Слідкувати за додержанням власниками тварин цих правил;
9.10.2. Тримати підвали, горища та інші підсобні приміщення в будинках закритими, а також відповідно обладнаними для запобігання проникнення туди тварин.
9.10.3. Ознайомлювати власників тварин з Правилами утримання собак і котів, подавати інформацію про місце розташування ветеринарних установ та строки щеплень.
9.10.4. Власники тварин несуть витрати по їх реєстрації, оплаті вартості реєстраційного свідоцтва та ветеринарних послуг згідно тарифів на послуги районної лікарні державної ветеринарної медицини;
9.10.5. Відлов бродячих собак, котів та інших хижих тварин (звірів) проводиться ветеринарною районною установою.
9.10.6. Собаки, незалежно від породи, належності і призначення, в тому числі і ті, що мають ошийники (бірки) з номерними знаками і намордниками, які знаходяться без власника на вулицях, площах, ринках, у скверах, парках, пляжах, у громадському транспорті, дворах та інших громадських місцях, а також бездоглядні коти, вважаються бродячими і підлягають відлову.
9.10.7. За порушення цих Правил громадяни і службові особи, керівники підприємств, установ та організацій, несуть відповідальність згідно зі ст. 154 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

РОЗДІЛ Х. Заборона дій суб’єктів господарювання та громадян
встановлених даними Правилами

Підприємствам, установам, організаціям, закладам, незалежно від
форм власності, громадянам ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

складувати на вулицях і газонах населених пунктів територіальної громади будівельні, побутові відходи та інші матеріали;
розкопувати вулиці, копати ями;
здійснювати паркування автотранспорту на тротуарах, бордюрах, газонах та інших невстановлених для цього місцях;
забруднювати проїжджу частину вулиць при перевезенні вантажів, виїзді автотранспорту з будівельних майданчиків, виливати на вулицю рідкі відходи ,в тому числі із балконів будівель;
без відповідної кошторисної документації проводити на вулицях, площах, подвір’ях роботи по прокладанню водопровідних, каналізаційних та інших мереж;
витрушувати одяг, килими та інші речі у під’їздах, парадних входах добудинків, кидати з балконів і вікон предмети;
розклеювати оголошення, афіші на житлових будинках, будівлях, стовпах, парканах, деревах та інших об’єктах;
мити автотранспортні засоби у місцях знаходження річок, водоймищ, озер та у зоні розташування водозбірних колонок;
проїзд у забрудненому одязі у пасажирському транспорті;
спалювати побутові та промислові відходи, пляшки, тару та пакети із поліетилену (пластмаси), тощо на територіях підприємств, установ, закладів, домоволодінь, парків, скверів,забруднювати їх хімічними та іншими речовинами;
торгувати з рук, з машин, тощо у невстановлених місцях;
ходити по газонах, зривати квіти, гілки дерев та кущів на вулицях, впарках, скверах та інших місцях загального користування;
в’їзд автотранспорту, крім транспорту спеціального призначення, до місць масового відпочинку, парків, скверів, заповідних зон (зони для стоянки автотранспорту, біля місць масового відпочинку людей, визначається виконавчим комітетом сільської ради);
складувати сміття, відходи на територіях населених пунктів територіальної громади, на схилах озер, річок та інших водойм, а також у місцях масового відпочинку, лісосмугах, зелених зонах;
скидати в зливову та дощову каналізацію виробничі та побутові стоки, нафтопродукти, кидати сміття, пісок та інше;
пересування вулицями сіл (з твердим покриттям) механізмів на гусеничному ходу, крім зимового періоду під час снігових заметів;
перекривати вулиці, шляхи до будівель, житлових будинків та споруд без погодження з органами ДАІ;
вирубувати та пошкоджувати дерева й кущі на прибудинкових територіях, парках, скверах, у прибережних смугах, місцях відпочинку, в лісопарковій зоні;
у прибережних захисних смугах розорювання земель, садівництво, городництво, зберігання та застосування пестицидів (добрив), будівництво баз відпочинку, дач, гаражів, мийок, стоянок автомобілів та обслуговування транспортних засобів, організація звалищ сміття, гноєсховищ, накопичення промислових та побутових відходів, будівельних матеріалів, скотомогильників, полів фільтрації тощо, будівництво будь-яких споруд;
встановлювати без відповідного дозволу, якщо це передбачено Законодавством, палатки торгового та іншого призначення, інформаційні стенди на газонах, в парках, скверах, тротуарах, площах та біля історичнихпам’яток.

РОЗДІЛ ХІ. Дотримання тиші у громадських місцях на територіях населених пунктів Милівської сільської територіальної громади

Вимоги, передбачені цим розділом є обов’язкові до виконання підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та відомчої належності, фізичними особами – підприємцями, а також громадянами.
За порушення норм, передбачених розділом ХІ передбачено відповідальність згідно зі статтею 182 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

11.1. Вимоги та обмеження щодо певних видів діяльності, що
супроводжується утворенням шуму

Керівники підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, а також громадяни зобов’язані:
11.1.1. Не допускати на захищених об’єктах та інших місцях громадського користування перевищення рівнів шуму, встановлених санітарними нормами (40 дБ у денний час, та 30 дБ у нічний).
11.1.2 Здійснювати відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення шуму та щодо зниження шуму до рівня, який не перевищував би 40дБ у денний та 30 дБ у нічний час, встановлювати штучні і природні акустичні екрани, звукозахисні споруди або захисні елементи, висаджувати дерева з властивостями забезпечення шумоізоляції тощо.
11.1.3. Забороняється здійснювати дії, що порушують громадський порядок та санітарні норми рівня допустимого шуму, такі як:
гучні крики, свист, співи, гра на музичних інструментах, користування звуковідтворювальною апаратурою на захищених об’єктах;
використання телевізорів, радіоприймачів, магнітофонів, інших звуковідтворювальних пристроїв, а також пристроїв для підсилення звуку, у тому числі встановлених на транспортних засобах, об’єктах дрібнороздрібної торгівлі (кіосках, павільйонах, лотках), на відкритих літніх майданчиках закладів ресторанного господарства, окремо розміщених літніх кафе, танцювальних майданчиках, що призводить до порушення тиші;
встановлення на балконах, лоджіях, відкритих вікнах та сходах будинків, будівель і споруд та інших місцях радіоапаратури і користування нею з потужністю, що перевищує допустимі норми рівнів шуму;
подача автомобільних сигналів на прибудинкових територіях та дорогах біля житлових будинків впродовж доби, крім випадків, коли без цього неможливо запобігти дорожньо-транспортній пригоді;
стоянка автотранспорту з постійно працюючими двигунами на прибудинкових територіях та дорогах біля житлових будинків впродовж доби, за винятком спеціально обладнаних аварійних машин та спецавтотранспорту підприємств, що обслуговують житлові будинки та їх інженерне обладнання;
прослуховувати радіо та музичні фонограми при відкритих дверях та спущених шибках автомобілів як на стоянках, так і при русі. При цьому фонограма не повинна прослуховуватись на відстані більше 5 м від автомобіля.
11.1.4. Проведення будівельних, ремонтних та будь-яких інших робіт, що супроводжуються шумом з 21.00 год. до 08.00 год., а у святкові та неробочі дні– цілодобово. При цьому:
власник або орендар приміщень, в яких передбачається проведення ремонтних робіт, зобов’язаний повідомити мешканців прилеглих квартир та будинків про час початку та закінчення зазначених робіт;
за згодою мешканців всіх прилеглих квартир та будинків ремонтні та будівельні роботи можуть проводитися у святкові та неробочі дні. Шум, що утворюється під час проведення будівельних робіт, не повинен перевищувати встановлений санітарними нормами рівень цілодобово;
11.1.5. Передбачені цими Правилами вимоги щодо дотримання тиші та обмежень певних видів діяльності, що супроводжуються шумом, не поширюються на випадки:
здійснення у закритих приміщеннях будь-яких видів діяльності, що супроводжуються шумом, при створенні відповідних умов для запобігання проникнення шуму у прилеглі приміщення, в яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
попередження та/або ліквідації наслідків аварій, стихійного лиха, інших надзвичайних ситуацій;
надання невідкладної допомоги, попередження або припинення правопорушень;
попередження крадіжок, пожеж, а також виконання завдань цивільної оборони;
проведення зборів, мітингів, демонстрацій, походів, інших масових заходів, про які завчасно сповіщено органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування;
роботи обладнання і механізмів, що забезпечують життєдіяльність жилих і громадських будівель, за умов вжиття невідкладних заходів щодо максимального обмеження проникнення шуму у прилеглі приміщення, у яких постійно чи тимчасово перебувають люди;
відзначення встановлених законом святкових і неробочих днів, Дня громади, Днів населених пунктів громади, інших свят відповідно до рішення сільської ради, проведення спортивних змагань;
проведення феєрверків, інших заходів з використанням вибухових речовин і піротехнічних виробів у заборонений час за погодженням з уповноваженим органом.

11.2. Порядок проведення феєрверків та інших заходів з
використанням піротехнічних виробів на території громади

11.2.1. Проведення феєрверків піротехнічними виробами спеціального призначення (надалі – професійні феєрверки) можуть здійснювати суб’єкти господарювання, зареєстровані у встановленому порядку, які мають необхідні документи на право виконання небезпечних видів робіт.
11.2.2. Проведення професійних феєрверків може здійснюватися на території Милівської сільської територіальної громади з 8.00 год.до 22.00 год. у місцях, де проводяться, спортивні та культурно-розважальні заходи;
11.2.3. До місць, заборонених для проведення професійних феєрверків відносяться:
місця, відстань від яких менша ніж 100 м до потенційно-небезпечних об’єктів, підприємств, місць продажу та зберігання паливно-мастильних матеріалів, будинків, лікарень, шкільних та дошкільних установ, жилих будинків;
мости, шляхопроводи, транспортні магістралі, нафто-газопроводи тощо;
кладовища.
11.2.4. Для проведення феєрверків на території Милівської сільської територіальної громади суб’єкт господарювання, який проводить професійний феєрверк, повинен отримати погодження уповноваженого органу сільської ради.
11.2.5. Для одержання погодження суб’єкт господарювання (далі –заявник) зобов’язаний подати письмове звернення у термін не пізніше ніж за 10 днів до дати проведення публічного заходу.
11.2.6. У письмовому зверненні вказуються:
дані про заявника – назва, місце реєстрації, юридична адреса, прізвище, ім’я, по батькові керівників та їх контактні телефони;
назва і мета заходу, який планується провести з використанням піротехнічних засобів спеціального призначення;
дата, місце, час та тривалість проведення професійного феєрверку, технічні характеристики вибухових речовин і піротехнічних засобів, які використовуватимуться під час проведення заходу;
дані про особу-виконавця професійного феєрверку та копію договору з виконавцем професійного феєрверку на його проведення (якщо заявник не є безпосереднім виконавцем професійного феєрверку);
дата подання, підпис заявника.
11.2.7. Письмове звернення повинно містити зобов’язання заявника продотримання заходів безпеки під час проведення професійного феєрверку.
11.2.8. До звернення додається:
копія свідоцтва про реєстрацію заявника;
копія Статуту заявника (у разі звернення юридичної особи);
копія дозволу, виданого відповідним територіальним органом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду на початок (продовження) виконання робіт із застосуванням піротехнічних виробів та інструментів;
викопіювання зі схематичного плану розміщення піротехнічних виробів, будівель з нанесенням прогнозованої небезпечної зони, під’їзних доріг та інше (підписане заявником).
11.2.9. Уповноважений орган узагальнює надані документи та погоджує проведення феєрверку у термін 5 робочих днів з часу звернення.
Уповноважений орган надає заявнику лист погодження проведення феєрверку, контролює підготовку та проведення професійного феєрверку, виконання заходів безпеки, завчасно інформує письмово про дату та місцепроведення професійного феєрверку відповідний районний відділ внутрішніхсправ.
11.2.10. Заявнику може бути відмовлено у погодженні проведення феєрверку за таких обставин:
подані документи не відповідають вимогам підпунктів 11.2.6 – 11.2.8 цих Правил;
прийняте рішення про заборону громадського заходу, відповідно до чинного законодавства;
невідповідність вимогам, що вказані у пунктах 11.2.1 – 11.2.3 цих Правил, якщо у той самий час і у тому ж місці вже передбачено проведення іншого заходу.
11.2.11. Про відмову у погодженні проведення феєрверку уповноважений орган повідомляє заявника письмово з належним обґрунтуванням.
11.2.12. Суб’єкти господарювання, які проводять монтаж і демонстрацію професійних феєрверків, можуть використовувати тільки піротехнічні вироби, які мають відповідний сертифікат.
Роботи з підготовки до запуску професійних феєрверків повинні виконувати піротехніки, атестовані на право проведення професійних феєрверків, при безпосередньому керівництві особою, атестованою на право керівництва демонстраціями професійних феєрверків.
11.2.13. Суб’єкт господарювання, який організовує святковий захід, зобов’язаний забезпечити охорону пускового обладнання на майданчику і небезпечної робочої зони від проникнення сторонніх осіб, заходи з дотримання вимог безпеки персоналу при виконанні піротехнічних робіт і зберіганні піротехнічних виробів.
Суб’єкт господарювання, що виконує професійні феєрверки, несе відповідальність за безпечне проведення професійних феєрверків згідно з чинним законодавством.
11.2.14. Після закінчення професійного феєрверку пусковий майданчик і прилегла територія повинні бути ретельно оглянуті спеціалістами організації -виконавця професійного феєрверку з метою виявлення і збору невідпрацьованих виробів та елементів, залишків відпрацьованих піротехнічних зарядів.
Знищення непридатних і невикористаних піротехнічних виробів здійснюється організацією – виконавцем професійних феєрверків у встановленому порядку.
11.2.15. Забороняється використання піротехнічних виробів побутового споживчого призначення на території Милівської сільської територіальної громади.

РОЗДІЛ ХII. Контроль у сфері благоустрою території Милівської сільської територіальної громади

12.1. Контроль у сфері благоустрою на території населених пунктів Милівської сільської територіальної громади спрямований на забезпечення дотримання всіма підприємствами, установами, закладами, організаціями, незалежно від форм власності та підпорядкування, фізичними особами-підприємцями, громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», цих Правил та інших нормативно–правових актів.
12.2. Самоврядний контроль у сфері благоустрою на території Милівської сільської об’єднаної територіальної громади здійснює виконавчий комітет Милівської сільської ради,органи самоорганізації населення, а також депутати сільської ради;
12.3. Самоврядний контроль за станом благоустрою території Милівської сільської об’єднаної територіальної громади здійснюється шляхом:
1) проведення перевірок територій зі складанням актів, протоколів відносно порушників законодавства, місцевих нормативно-правових актів у сфері благоустрою, в межах своєї компетенції у сфері природоохоронного законодавства, санітарних норм та правил, місцевих нормативно-правових актів у цій сфері;
2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян;
3) участі в обговоренні проектів благоустрою території об’єднаної громади, іншої технічної документації з благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд виконавчого комітету сільської ради, підприємств, установ, організацій;
4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об’єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою населених пунктів на території Милівської сільської територіальної громади;
12.5. Результати контролю за станом благоустрою територій підлягають оприлюдненню на зборах мешканців відповідної території та розгляду на засіданні виконавчого комітету сільської ради, на засіданні адміністративної комісії в порядку, визначеному законодавством.

РОЗДІЛ ХIII. Відповідальність за порушення законодавства
у сфері благоустрою населених пунктів

До відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів притягаються особи, винні у:
13.1) порушенні встановлених державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів;
13.2) проектуванні об’єктів благоустрою населених пунктів з порушенням затвердженої в установленому законодавством порядку містобудівної документації та державних будівельних норм;
13.3) порушенні встановлених законодавством екологічних, санітарно-гігієнічних вимог та санітарних норм під час проектування, розміщення, будівництва та експлуатації об’єктів благоустрою;
13.4) порушенні правил благоустрою територій населених пунктів;
13.5) порушенні режиму використання і охорони територій та об’єктів рекреаційного призначення;
13.6) самовільному зайнятті території (частини території) об’єкта благоустрою населеного пункту;
13.7) пошкодженні (руйнуванні чи псуванні) вулично-дорожньої мережі, інших об’єктів благоустрою населених пунктів;
13.8) знищенні або пошкодженні зелених насаджень чи інших об’єктів озеленення населених пунктів, крім випадків, передбачених статтею 28 цього Закону;
13.9) забрудненні (засміченні) території населеного пункту;
13.10) неналежному утриманні об’єктів благоустрою, зокрема покриття доріг, тротуарів, освітлення територій населених пунктів тощо.
Законом може бути встановлена відповідальність і за інші
види правопорушень у сфері благоустрою населених пунктів.
Притягнення осіб, винних у порушенні законодавства у сфері
благоустрою населених пунктів, до відповідальності, передбаченої законом, не звільняє їх від обов’язку відшкодування шкоди, завданої внаслідок порушення вимог цього законодавства.
Шкода, завдана внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення незалежно від сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів у розмірах, які визначаються на підставі затверджених у встановленому порядку такс, методик, розрахунків щодо обрахування шкоди. Відсутність таких такс, методик, розрахунків не може бути підставою для
відмови у відшкодуванні шкоди. У такому разі шкода компенсується за фактичними витратами, затвердженими в установленому порядку рішенням органу місцевого самоврядування, на облаштування одного квадратного метра території міста або базової вартості одного квадратного метра землі на відновлення порушеного стану об’єкта благоустрою або довкілля.

РОЗДІЛ ХIV. Порядок громадського обговорення проекту Правил
благоустрою населених пунктів на території Милівської сільської територіальної громади.

14.1. Проект рішення сільської ради «Про затвердження Правил благоустрою населених пунктів на території Милівської сільської об’єднаної територіальної громади» підлягає громадському обговоренню. З цією метою проект рішення підлягає розміщенню на офіційному сайті Милівської сільської ради у мережі Інтернет.
14.2. Суб’єкти у сфері благоустрою мають подавати власні зауваження та пропозиції протягом одного місяця з дати розміщення у мережі Інтернет до Милівської сільської ради.

РОЗДІЛ ХV. Порядок внесення змін та доповнень до Правил
благоустрою населених пунктів на території Милівської сільської територіальної громади.

15.1. Зміни та доповнення до Правил вносяться шляхом прийняття відповідного рішення Милівської сільською радою.
15.2. Проект рішення Милівської сільської ради про внесення змін до Правил підлягає громадському обговоренню у порядку, визначеному розділом14 цих Правил.

РОЗДІЛ ХV1. Прикінцеві положення

16.1. Графічна частина Правил благоустрою населених пунктів на території Милівської сільської територіальної громади розробляється окремо та затверджується рішенням Милівської сільської ради.

Сільський голова О.В.Яхнієнко

Додаток до Правил благоустрою

Відповідальність за порушення Правил благоустрою населених
пунктів на території Милівської сільської територіальної громади
Кодексом України про адміністративні правопорушення встановленанаступна відповідальність:

Стаття 150. Порушення правил користування жилими будинками і жилими приміщеннями
Порушення правил користування жилими приміщеннями, санітарного утримання місць загального користування, сходових кліток, під’їздів, прибудинкових територій, порушення правил експлуатації жилих будинків, жилихприміщень та інженерного обладнання, безгосподарне їх утримання, а такожсамовільне переобладнання та перепланування жилих будинків і жилихприміщень, використання їх не за призначенням, псування жилих будинків,жилих приміщень, їх обладнання та об’єктів благоустрою – тягнуть за собоюпопередження або накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17-51 грн.) і попередження абонакладення штрафу на посадових осіб – від трьох до семи неоподатковуванихмінімумів доходів громадян (51-119 грн.).

Стаття 152. Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері
благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів
Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від 20-ти до 80-ти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (340-1360 грн.) і на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850-1700 грн.).

Стаття 154. Порушення правил тримання собак і котів
Тримання собак і котів у місцях, де це заборонено відповідними правилами, чи понад установлену кількість, чи незареєстрованих собак, або приведення в громадські місця, або вигулювання собак без повідків і намордників (крім собак, у реєстраційних свідоцтвах на яких зроблено спеціальну відмітку) чи в невідведенихдля цього місцях – тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і попередження або накладення штрафу на посадових осіб – від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії, що спричинили заподіяння шкоди здоров’ю людей або їх майну, а так само повторне протягом року вчинення порушення з числа передбачених частиною першою цієї статті – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією тварин і на посадових осіб – від чотирьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

Стаття 182. Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях
Порушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях – тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від п’яти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і накладення штрафу на посадових осіб та громадян – суб’єктів господарської діяльності – від п’ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення,
– тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від п’ятнадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші або без такої і на посадових осіб та громадян – суб’єктів господарської діяльності – від 50-ти до 150-ти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян із конфіскацією звуковідтворювальної апаратури, піротехнічних засобів, інших предметів порушення тиші.

Сільський голова О.В. Яхнієнко