Податок на нерухомість: актуальні питання під час «гарячої лінії»

Дата публікації: Вівторок, 16 Бер 2021, 11:51

Днями в Бериславській ДПІ Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему «Справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки».
На питання платників податків відповідав начальник податкової інспекції Валентин Кондратенко. Добірку відповідей на найактуальніші питання, що цікавили громадян, пропонуємо Вашій увазі.
Я власник квартири площею 45 м2. Чи маю я право на пільгу зі сплати податку на нерухоме майно, у разі надання квартири в оренду?
Відповідь. Згідно з п.п. 266.4.2 ст. 266 Податкового кодексу України пільги з податку на житлову нерухомість не надаються на об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).

Наша квартира перебуває у спільній частковій власності трьох осіб. Хто є платником податку на нерухомість?
Відповідь. Якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості перебуває у спільній частковій власності кількох осіб, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку.
Тобто, незалежно від кількості осіб, зареєстрованих (прописаних) на житловій площі, податок розраховується виключно для її власника/власників.
Я є опікуном неповнолітньої дитини, яка має у власності квартиру, успадковану від батьків. Яким чином виконуються обов’язки по сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
Відповідь. Грошові зобов’язання неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
Батьки (усиновителі) неповнолітніх і неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.
Маю у власності дві квартири, які розміщені в різних населених пунктах, куди мені звертатися для проведення звірки даних?
Відповідь. Громадяни – власники декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних.
Крім того, за наявності кваліфікованого електронного підпису, громадяни мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету.